Headerbild

Medlemsansökan

Gå med som medlem i Skara CK

Välkommen till Skara Cykelklubb. Vi är en förening som består av människor med hjärtat inom cykelsporten. Skara Cykelklubb bildades 1995 och vårt engagemang varierar från att motionera tillsammans till de som satsar på en karriär som elitcyklister. I dagsläget är vi mer av en motionsklubb där vi tillsammans med alla cykelintresserade i och runt Skara träffas och tränar tillsammans.

Inom föreningen bedriver vi träningsverksamhet. Varje tisdag och torsdag samlas vi för att cykla tillsammans. Oavsett vad du har för ambitionsnivå så kan du vara med och träna med oss. Till träningen är ungdomar, tävlingscyklister och motionärer välkomna, så plocka fram hojen så ses vi!

Utöver träning arrangerade vi under många år Skara Elit GP, en tävling som hade en av landets bästa startuppställningar. Cyklister kom från hela Europa för att tävla i Skara. Sedan 2016 har vi haft uppehåll med Skara GP men vi får se vad som händer i framtiden...

Det finns många fördelar med att vara medlem i Skara CK. Förutom att du kommer med i en framåtsträvande förening med möjligheter och visioner så kan du åtnjuta andra fördelar t.ex. rabatter på cykelkläder. Dessutom det självklara, att få utöva sitt intresse under organiserade former tillsammans med likasinnade.

Varmt välkommen till Skara Cykelklubb

Medlemsavgifter

BG 5604-8986 eller Swish 1235451075

Aktiv medlem: 300kr

För alla som ska tävla med Skara CK.

Ger tillgång till våra testcyklar och berättigad till medlemsförmåner och tävlingsbidrag.

Ungdom: 100kr

Under 16 år, samma förmåner som aktiv medlem.

Familj: 300kr

För aktiva medlemmar i samma familj, samma förmåner som aktiv medlem.

(som familj räknas sambo/make/maka samt barn boende i samma hushåll)

Övriga: 100kr

Rösträtt vi årsmöte